Sprawdź kogo szukamy

Znamy wyniki dziewiątej edycji badania „Rynek usług assistance widziany oczami klientów”. W 2019 roku z assistance skorzystało ponad 2,3 mln konsumentów. Świadomość usług assistance wynosi 75 proc.

Znamy już wyniki dziewiątej edycji badania „Rynek usług assistance widziany oczami klientów”.  W 2019 roku z assistance skorzystało ponad 2,3 mln konsumentów. Świadomość usług assistance wynosi 75 proc.

Dla przypomnienia – badanie rynku pod kątem świadomości assistance to nasz firmowy projekt doceniany już od wielu lat. Jesteśmy pierwszą firmą, która tak kompleksowo bada branżę assistance. Dzięki badaniu wiemy jak zmienia się postrzeganie assistance wśród Polaków i jakie usługi są najbardziej pożądane. Wyniki naszego corocznego badania są publikowane w wielu mediach, nie tylko związanych z ubezpieczeniami.

Z 17,8 mln osób posiadających usługi finansowo-ubezpieczeniowe ponad 13,3 mln prawidłowo rozumie czym one są. Rozumienie assistance jako szeroko pojętych usług pomocowych/ratunkowych wynosi 52 proc., jako samochodowo/komunikacyjnych 31 proc.

- Assistance większości badanych kojarzy się z czymś więcej niż jedynie pomocą w obszarze motoryzacji. Badani deklarują, że może dotyczyć ich zdrowia, być wsparciem w codziennych problemach w domu np. w ramach pomocy hydraulika, elektryka czy ślusarza. Zdają sobie również sprawę, że na assistance mogą liczyć w nagłych sytuacjach. – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor Pionu Sprzedaży i Marketingu w naszej firmie.

Assistance medyczne najbardziej atrakcyjne, coraz wyżej cenione assistance domowe

W tegorocznej edycji badania największą deklarowaną wartość dla badanych Polaków miało assistance medyczne np. domowa wizyta lekarska (73 proc.), które wyprzedziło dotychczasowego lidera – assistance komunikacyjne. Na drugim miejscu znalazło się assistance samochodowe (70 proc.), a na trzecim domowe np. pomoc hydraulika lub elektryka (64 proc.).

- Badani deklarowali, że najchętniej skorzystaliby z usług assistance medycznego, czyli między innymi bardzo popularnej pośród oferowanych przez nas serwisów rehabilitacji (68 proc.), dostępu do badań specjalistycznych takich jak tomografia (64 proc.). Trzecim najbardziej atrakcyjnym serwisem jest holowanie pojazdu (54 proc.) – dodaje Piotr Ruszowski.

- W porównaniu z zeszłorocznym badaniem istotny wzrost odnotowała obawa związana z awarią sprzętów RTV/AGD (54 proc.), wyraźnie widać, że z roku na rok assistance domowe zyskuje na wartości. – dodaje Piotr Ruszowski. 

Zakres assistance ma znaczenie

74 proc. badanych uważa, że produkty finansowo-ubezpieczeniowe zyskują na wartości gdy dodane są do nich usługi assistance.

- Zakres dodawanych usług pomocowych ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Największe znaczenie ma w przypadku zakupu ubezpieczenia na życie (69 proc.), ubezpieczenia NNW (66 proc.) oraz ubezpieczenia domu (63 proc.). – mówi Piotr Ruszowski.